Posted by David Orešič on Nov 6, 2020 12:15:48 PM
David Orešič
Find me on:

Letošnja pandemija je močno okrepila spletno nakupovanje in tako zbudila še zadnje skeptike. Postaviti spletno trgovino je danes sicer enostavno in ugodno, vendar je trg nasičen in imeti trgovino, kakovostno blago in nizko ceno za uspešno prodajo ni več dovolj. Spletne trgovine, ki so pred desetimi leti veljale za najsodobnejše, so danes preživete. Tudi v prihodnje se bodo tako kupci kot tehnologije spreminjali hitreje, kot si to lahko predstavljamo danes. Da bi svoji spletni trgovini zagotovili čim večjo odpornost na spremembe, je potrebno stalno sledenje in prilagajanje trendom, predvidevanje trga čez deset let, spremljanje razvoja tehnologij in pričakovanje sprememb v obnašanju kupcev. Ob vsem tem moramo poiskati odgovor na vprašanje, ali bo naša trgovina takrat tem izzivom še kos.

Večina naših strank ohranja korak z razvojem. Preostalim pomagamo mi. Pogosto ne vedo točno, katero pot morajo ubrati, vedo pa, da morajo ostati konkurenčni. Za vas smo zato zbrali nekaj najpomembnejših trendov v letu 2020.

Personalizacija

Če bi izbirali Miss trendov v e-trgovanju 2020, bi bila zmagovalka personalizacija. Sodobni trgovci na svojih spletnih straneh ne želijo več ponujati vsem kupcem enakih vsebin in izdelkov. Ponuditi želijo tiste, ki bodo zanimali točno določenega obiskovalca. Želijo, da vi in jaz na istem spletnem naslovu vidiva povsem druge izdelke. Personalizacija temelji na preučevanju specifičnega kupca, njegovih prejšnjih dejanj, poizvedb in nakupov ter demografskih in drugih osebnih podatkov. Pri razvoju personalizacije imajo močno vlogo napredne tehnologije, kot so umetna inteligenca, strojno učenje in znanost velikih podatkov. Po nekaterih raziskavah lahko personalizacija verjetnost nakupa posameznega kupca zviša za polovico.

Progresivne spletne aplikacije

Progresivne spletne aplikacije (PWA) na mobilnih napravah zagotavljajo uporabniško izkušnjo, podobno namensko razvitim aplikacijam, čeprav so razvite z običajnimi spletnimi tehnologijami (npr. HTML, CSS, JavaScript). Na mobilnih napravah lahko namestijo ikone, ponujajo možnost potisnih obvestil in dostopajo do tipal mobilnih naprav.

Glavna prednost je delovanje na različnih operacijskih sistemih. Razvijalcem ni več treba vzdrževati ločene programske kode za različne operacijske sisteme, zato je razvoj takšnih aplikacij cenejši. Za uporabnika je največja prednost v hitrosti delovanja, predpomnjenje pa omogoča tudi delovanje brez internetne povezave.

Vsekanalni pristopi

Sodobni potrošniki na svojih nakupnih poteh s prodajalci komunicirajo na več stičnih točkah. Za prodajalce to pomeni, da morajo nasloviti kupce na več kanalih, kot so fizična trgovina, e-pošta, klepet, spletni oglasi, socialna omrežja ali spletne tržnice. Pri tem bistveno postaja neopazno prehajanje med kanali. Če stranka začne nakup na enem, ji je treba omogočiti, da ga zaključi na drugem. Ne govorimo le o večkanalnih pač pa o vsekanalnih (ang. omnichannel) pristopih. Takšne strategije zahtevajo kakovostno integracijo programskih okolij za e-trgovanje z morebitnimi fizičnimi prodajnimi mesti, socialnimi omrežji in njihovimi orodji za e-trgovanje, s spletnimi tržnicami kot so Amazon, eBay, in drugimi. Podjetja želijo biti prisotna na več kanalih, vendar zahtevajo centralizirano upravljanje kataloga in vsebin. Zanimiv pojav v kanalnih pristopih je tudi odpiranje fizičnih poslovalnic s strani spletnih trgovcev.

Mobilni prikaz na prvem mestu

Delež dostopov do spletnih vsebin preko mobilnih naprav še naprej raste. Izkušnja na mobilnih napravah postaja celo bolj pomembna od izkušnje na osebnih računalnikih. Prikaz na manjših zaslonih je prav tako aktualen zaradi vzpona interneta stvari in prikaza na vgrajenih sistemih. Odzivnost prikaza na različnih napravah je trend že skoraj deset let, pri tem pa postaja ključno, da dostop z napravami z manjšimi zasloni ne pomeni okrnjenih funkcionalnosti in da je nalaganje vsebin na manjših zaslonih hitrejše kot na večjih. Na primer, za ta namen morajo biti v zalednih sistemih naložene enake slike v več dimenzijah, naložijo pa se samo velikosti, ki ustrezajo dotični napravi.

Razdruženost sistemov

Tradicionalna programska okolja za e-trgovanje ponujajo sklop zelo različnih funkcionalnosti v enem sistemu. V razdruženi arhitekturi pa so zaledni sistemi ločeni od uporabniškega vmesnika za kupce. To v angleščini opisujemo s pridevnikom “headless”, kjer uporabniški vmesnik predstavlja glavo (“head”), ki je ločena od telesa oz. preostalih sistemov. Vsi vpleteni sistemi med seboj komunicirajo preko aplikacijskih programskih vmesnikov (API). V tej arhitekturi je običajno tudi v zaledju vpletenih več namenskih sistemov: en za upravljanje vsebin, drug za katalog izdelkov, tretji morda skrbi za personalizacijo itd.

Prodajalcu v razdruženi arhitekturi ni več treba pristajati na kompromise, ki jih ponujajo tradicionalni monolitni sistemi, pač pa enostavno izberejo kombinacijo najboljših namenskih sistemov. Integracije so enostavne, saj so aplikacijski vmesniki temelj sistemov, ki ponujajo razdruženo delovanje. Uporaba vsebine v kateremkoli prodajnem kanalu je preprosto, personalizacija pa enostavnejša. Za uporabnika sta glavni prednosti hitrost in uporabniška izkušnja, kjer se vsebinske strani in prodajni izdelki nemoteno prepletajo.

Pogovorni moduli

Verjetno ste se že kdaj zalotili, da ste pod vplivom pristnega stika s prodajalcem kupili več. Medtem ko se trgovci pri optimizaciji stroškov pogosto zatekajo k zmanjševanju števila prodajalcev, pa spletni trgovci dajejo poudarek humanizaciji nakupnega procesa. Pristen človeški stik pri kupcu namreč ustvarja zaupanje, zadovoljstvo in zvestobo.

Moduli za klepet so zato pogosta zahteva naših strank. Nekateri želijo omogočati živi klepet, drugi uvajajo t. i. chatbote – pogovorne robote, ki s kupci komunicirajo kot pravi ljudje. Ti lahko nudijo le osnovne informacije, lahko pa celo priporočajo izdelke in kupca vodijo skozi celoten nakupni proces. Tudi tukaj imajo ključno vlogo nove tehnologije.

Enostavnost

Sodobnim kupcem je značilen vedno krajši razpon pozornosti, zato lahko povzamemo, da mora biti vsebina prijazna, personalizirana, hitro na voljo ter poenotena na vseh napravah in vseh kanalih. Seznam trendov pa se tukaj ne konča. Sodobni kupec namesto besedilnih želi interaktivne opise, tridimenzionalne prikaze in všečne video predstavitve. Ključni ostajajo tudi dober iskalnik, široka izbira plačilnih metod, pričevanja kupcev in brezplačna vračila. Pozorni moramo biti tudi na trende, ki so zaenkrat v svetu morda bolj uveljavljeni kot pri nas, npr. glasovno upravljanje, partnerstva s spletnimi vplivneži itd.

Povzamemo lahko, da je enostavnost ključ do sodobnega kupca. A ta enostavnost je tukaj le navidezna, saj je lahko v zaledju izjemno kompleksna.

Topics: Featured

NAROČITE SE NA NAŠ BLOG