Pot v prihodnost je digitalna

Posted by David Orešič on Jun 5, 2020 9:00:00 AM
David Orešič
Find me on:

Koronavirus je imel izjemen vpliv tako na ljudi kot tudi na podjetja vseh velikosti. Ob tem, ko smo priče sploščevanju krivulje in se situacija postopoma umirja, je nekaj postalo jasno – podjetja, ki bodo želela uspeti v prihodnosti, se bodo morala osredotočiti na vpeljavo digitalnih kanalov, izkušenj in tehnologij.

Medtem ko je pandemija maloprodajo močno prizadela, pa je rast elektronskega poslovanja ostala večinoma nespremenjena, kar predstavlja odlično poslovno priložnost. Na drugi strani pa lahko prepočasen prehod na digitalno poslovanje pomeni izgubljene poslovne priložnosti in izgubo tržnega deleža. Ljudje bodo v prihodnje iskali načine, kako se izogibati trgovinam, in deveta različica raziskave o koronavirusu analitičnega podjetja GlobalWebIndex razkriva, da skoraj polovica globalnih potrošnikov pričakuje, da »še nekaj časa« ali »še dolgo časa« po rahljanju ukrepov ne bo nakupovala v fizičnih trgovinah. To pomeni, da se morajo tudi najbolj lokalna podjetja razširiti na splet, ne le zato, da bi dosegla nove kupce, temveč že zato, da obdržijo stare. V nasprotnem primeru bodo globalna podjetja, kot je na primer Amazon, pripravljena, da vskočijo in si zagotovijo tržni delež.

 

Digitalno je postalo del vsakdanjosti


Z nastopom krize so bila podjetja, ki so že opravila digitalno transformacijo, v veliko boljšem položaju od tistih, ki niso bila pripravljena. Kar naenkrat digitalna preobrazba ni bila več le ena od možnosti, temveč krut poziv k dejanjem. Podjetja vseh velikosti so hitela z odpiranjem digitalnih trgovin in kanalov ter drugih načinov neposredne interakcije s svojimi strankami. Celo majhne kmetije so kar naenkrat našle način, kako ponuditi svoje izdelke prek spleta in razširiti prodajo s pomočjo dostave na dom.

Kam naprej?

Ni pomembno, ali vaše podjetje posluje s podjetji ali potrošniki – stvari so se spremenile in digitalni kanali bodo v prihodnji letih ključni za uspeh. Če poslujete s podjetji, se morate zavedati, da so tudi vaše stranke v samem bistvu potrošniki. Smiselno je torej, da vlagate v transparentne digitalne kanale, ki omogočajo preprosto uporabo. Verjetno je že čas, da prenehamo z mišljenjem, da si stranke želijo osebnega stikam saj ga verjetno ne potrebujejo. Kar dejansko potrebujejo, je način, da se na vas obrnejo, kakorkoli želijo – pa naj bo to prek spletnega obrazca, po elektronski pošti, s sporočilom SMS ali prek aplikacije za sporočanje. Bodite jim na voljo.

Ta trend potrošniškega vedenja med podjetji (angl. consumerization) je prisoten že nekaj časa, med pandemijo pa se je le še okrepil. Danes podjetjem ni več težko zamenjati dobavitelja.

Amazon in drugi digitalni ponudniki pa le prežijo in čakajo s svojimi preprostimi procesi nakupa, raznoliko ponudbo in privlačnimi cenami. Vse več ljudi se odloča za nakup pri njih, kar pa vpliva tudi na podjetja. Vi jim morate konkurirati, kar pa je nemogoče brez dobro razvitih in učinkovitih digitalnih kanalov, ki bodo služili vašim strankam. Premislite, kako lahko z zanašanjem na spletne storitve svoje obstoječe procese razširite tako, da boste dosegli več strank.

Uporaba digitalnih orodij je drugo področje, kjer se bodo morala prilagoditi podjetja, ki poslujejo s poslovnimi strankami. Videokonference, deljeni zasloni in drugi napredni načini komunikacije so hitro postali del vsakdanjosti in bodo to ostali tudi v prihodnje. To bo vplivalo tudi na druga področja vašega poslovanja. Dogodke v živo bodo na primer nadomestili digitalni dogodki in kljub temu, da se bodo konference v živo vrnile, za številna podjetja digitalne konference prinašajo dovolj prednosti, da se bodo nanje zanašala tudi v prihodnosti.

Kaj pa potrošniki?

 

Navade ljudi so se spremenile in vsi se ne bodo vrnili nazaj v »staro normalnost«. Dokler obstajajo nerazrešena vprašanja in negotovosti glede virusa in njegovega prenosa, bodo ljudje še naprej dvakrat pomislili, preden se podajo v fizično trgovino. To vrzel bo zapolnila spletna trgovina. Dostava na dom je cenovno ugodna in spletne trgovine so zelo odločne pri pridobivanju strank. S tem, ko se vse več potrošnikov odloča za spletni nakup, bo vedno težje pridobivati tržni delež brez uporabe digitalnih kanalov, dostave istega dne ali storitve prevzema blaga v trgovini.

Če ste tradicionalno maloprodajno podjetje, spletni trgovci zdaj pridobivajo prednost, zato si večina blagovnih znamk in trgovcev ne more več privoščiti, da bi jih ignorirali. Težko se je boriti z njimi, saj njihovi poslovni modeli temeljijo na zmanjševanju pomena blagovnih znamk in odpravljanju raznolikosti izdelkov, kar ne predstavlja le resne grožnje vašim maržam, temveč ogroža celo vaš dolgoročni obstoj.

K potrošnikom usmerjena podjetja čaka težek preizkus. To zlasti velja za maloprodajna podjetja. Nedavna raziskava je pokazala, da je leta 2020 v ZDA svoja vrata zaprlo 3600 trgovin, pričakovati pa je, da bo ta številka do konca leta narasla celo do 12.000. To vključuje trgovine z igrami, oblekami, pisarniškim materialom in obrtnimi izdelki ter lekarne. Priča smo pravi maloprodajni apokalipsi. Toda potrošniki so še vedno tu, le njihove navade so se spremenile in svoje nakupe opravljajo prek spleta.

Podobno kot podjetja s poslovnimi strankami, morajo tudi k potrošnikom usmerjena podjetja poiskati bolj inovativna orodja, s katerimi bodo zagotovila izkušnje, ki bodo izstopale, in tako poskrbela za zveste stranke. Naložbe v fizične trgovine morajo nadomestiti naložbe v bogate in privlačne spletne vsebine, podporo prek videa in sporočil v živo, virtualno in obogateno resničnost ter pridobivanje novih strank prek brezplačne dostave in ugodnih storitev vračil.

Pritegnite stranke in si zagotovite dolgoročno zvestobo

 

Prvi korak je postavitev privlačnih in zmogljivih digitalnih kanalov, vse pa se začne z zmogljivo spletno stranjo, ki je optimizirana za vse naprave, prilagojena posamezniku in integrirana z vašimi trženjskimi orodji in procesi.

Podjetje Comtrade vam bo pomagalo izbrati pravi sistem za upravljanje vsebin ali platformo za spletno trgovanje, ki vam bo pomagala pritegniti stranke z zagotavljanjem prilagojenih vsebin, aktualnih izdelkov in prepričljivih priporočil.

Poleg spletnih trgovin vam lahko pomagamo ustvariti privlačne portale za samopomoč, s katerimi boste lahko celovito upravljali življenjske cikle svojih strank ter njihove poti. Tako se bodo vaše interakcije nadaljevale tudi po prodaji izdelka ali storitve, kar bo prispevalo k večjemu zadovoljstvu strank in večji dolgoročni vrednosti.

Združite vse našteto – svoje vsebine, poslovanje vaše trgovine in dolgoročna razmerja – in se začnite osredotočati na upravljanje življenjskega cikla strank. To pomeni, da se osredotočite na podatke, ki kažejo na posamezne stopnje v življenjskem ciklu, da se boste lažje izboljšali in dosegli višjo vrednost. Podjetje Comtrade vam bo pomagalo navduševati stranke vse od njihovega prvega obiska vaše spletne strani in še leta kasneje, ko bodo že vaše zveste stranke.