Posted by Tamara Princ on Oct 13, 2020 2:56:22 PM
Tamara Princ
Find me on:

Ugotovili smo že, da optimizacija spletne strani postaja neizogiben del marketinške strategije in tako kot moramo upoštevati želje (potencialnih) uporabnikov, moramo upoštevati tudi želje oz. kriterije iskalnikov.

Sedaj že veste, da so za optimizacijo spletnih strani v prvi vrsti pomembne ključne besede in skrb, da svojo vsebino delite širom spleta. Čeprav sta ta dejavnika pomembna, nista dovolj. Ni namreč dovolj imeti veliko ključnih besed in ogromno količino vsebine – treba je iti korak dlje ter vsebino na spletni strani optimizirati glede na to, kaj bi lahko uporabniki iskali ter hkrati upoštevati njihov namen. Na drugi strani je treba upoštevati še delovanje iskalnikov in zagotoviti verodostojnost spletne strani, ki smo jo omenjali že v prejšnjem zapisu o optimizaciji za iskalnike (SEO).

Da bi spletne strani kar najbolje optimizirali, v nadaljevanju predstavljam 7 korakov, ki vam lahko služijo kot napotki pri prilagajanju vaše vsebinske strategije ali pri ustvarjanju nove:

  1. Število besed na strani. Določeno besedilo naj bi imelo toliko besed, da pokrije določeno tematiko in hkrati ohrani pozornost bralca do konca zapisa. Najbolj primerno število besed ni točno določeno, saj se od strani do strani razlikuje (odvisno od tega, o čem pišemo oz. na kateri strani se nahajamo).

  2. Naslov. Ustvarite privlačne naslove za svoje spletne strani, saj bodo ti pritegnili več bralcev in višji bo odstotek klikov. Priporočljivo je, da je naslov krajši od 70 znakov, vanj pa vključite t. i. ključne besede dolgega repa (long-tail keywords), ki so bolj specifične kot samo ključne besede. Na primer: »nogavice« so priljubljena ključna beseda, za katero tekmuje veliko podjetij, zaradi česar se je težko prebiti na vrh rezultatov iskanja. Po drugi strani so ključne besede »rumene nogavice s črnimi pikami« manj pogoste, prav gotovo pa ciljajo na kupca, ki želi imeti točno takšne nogavice.

  3. Meta opis. Gre za kratek opis določene strani (npr. zapisa na blogu), ki se v iskalniku prikaže pod glavnim naslovom vaše strani. Ta opis je bistvenega pomena, saj lahko ravno ta kratek stavek ali dva prepriča bralca, da klikne na našo spletno stran, čeprav ta morda ni na prvem mestu med rezultati. Meta opis kot povzetek strani preberejo tudi iskalniki, zato vanj vključite eno ali dve ključni besedi, celotna dolžina pa naj bo 155-160 znakov. Pri meta opisu ne prekoračite 250 znakov. Priporočljivo se je izogibati pretiranemu ponavljanju besed v naslovu, meta opisu in naslovu URL.

  4. Naslovi ali t. i. H-oznake. Oznake, ki so namenjene vsebinski ločitvi besedila in so razvrščene po pomembnosti (npr. od H1 do H6). Iskalniki oznako H1 navadno razumejo kot najpomembnejši naslov, zato z njo označite bodisi naslov posamezne strani bodisi naslov bloga. Izogibajte se uporabi več kot enega naslova z oznako H1 na posamezni strani, za razdelitev besedila v posamezne dele in boljšo berljivost pa se poslužujte naslovov z oznakami H2, H3 itd. Naslove konfiguriramo/nastavimo v predlogi strani v sistemu za upravljanje vsebin.

  5. Alt besedilo. Iskalniki ne vidijo, kaj je na sliki, zaradi česar jim morate pomagati. Alt besedilo je opis slike, s pomočjo katere iskalnik »prebere« sliko. Veliko prednost pri razvrščanju boste dobili, če boste imeli opise slik in jih napisali v obliki krajših stavkov. Če določena slika na vaši strani ne bo delovala, bodo lahko bralci kljub temu razumeli, kaj naj bi se nahajalo na sliki. Ti opisi olajšajo uporabo strani tudi tistim, ki uporabljajo rešitve za glasno branje besedila.

  6. Povezave. Nobena spletna stran ni otok in osnovno načelo spleta so povezave. Pri optimizaciji za iskalnike nam povezave pomagajo izboljšati verodostojnost strani in bralce (ter iskalnike) usmeriti na druge strani o določeni temi. Vsebini dodajte povezave do koristnih zunanjih virov (priporočljivo za bloge), ki jih nameravate objaviti. Pri tem generične besede, kot so »kliknite tukaj«, »izvedite več« ipd., niso učinkovite. Povezave je primerno/priporočljivo uporabiti kot besedilo. Na primer: »Oglejte si video s predstavitvijo prednosti rešitve«.

  7. Tematske gruče ali t. i. topic clusters. Postajajo vse pomembnejši vidik optimizacije za iskalnike. Hubspot je znotraj svojih orodij za optimizacijo za iskalnike omogočil enostavno uporabo, saj s strukturo v obliki miselnega vzorca, ki ga ustvarite sami, pomagate iskalnikom razumeti, kaj je bistvo vaše spletne strani in kako dobro ste pokrili neko temo.

Če ste uporabnik orodja Hubspot CMS, je za vas dobra novica ta, da orodje upošteva vseh sedem korakov na uporabniku prijazen način in na vključujoč način poskrbi, da že med postavitvijo spletnih strani poskrbite za večino od naštetih korakov.

Dobro uvrstitev med iskalnimi zadetki lahko dosežete z upoštevanjem najboljših praks SEO

Z opisanimi koraki boste torej lahko dokaj hitro in učinkovito vplivali na optimizacijo. Vendar pa z upoštevanjem le teh ne pričakujte, da bo vaša spletna stran prišla na prvo mesto čez noč, zato naj ti predstavljajo le del vaše SEO strategije. Dobro uvrstitev med iskalnimi zadetki lahko namreč dosežete z upoštevanjem najboljših praks SEO, zato poskrbite, da boste k optimizaciji pristopili celostno in poskrbite, da bo le ta postala (neizogiben) del vaše trženjsko-vsebinske strategije.

Topics: Featured

NAROČITE SE NA NAŠ BLOG