Posted by Tamara Princ on Oct 9, 2020 8:00:00 AM
Tamara Princ
Find me on:

Za uspeh na spletu potrebujete dvoje: vsebino in optimizacijo za iskalnike. Dobra vsebina bo prepričala kupce, da se odločijo za vaše izdelke ali storitve, vendar brez optimizacije iskalniki tudi najboljše vsebine ne bodo nikdar našli. Seveda pa brez vsebine nimate ničesar za optimizirati.

Jasno je torej, da sta ta dejavnika neločljivo povezana.

Osredotočimo se najprej na optimizacijo. Pri optimizaciji gre za to, da z naborom določenih aktivnosti iskalnikom pomagate razumeti, zakaj je ravno vaša stran pravi odgovor na vprašanje, ki ga je zastavil uporabnik iskalnika. Da bi lahko razumeli, kakšno vsebino pripraviti, morate najprej razumeti, kaj vaše potencialne stranke iščejo in na kakšen način iščejo po spletu.

Iskalniki namreč postajajo vedno bolj inteligentni. Pri iskanju poleg ključnih besed, vpisanih v iskalno polje, razumejo sinonime, znajo sklanjati in uporabljajo sorodne ključne besede. Spreminjajo se tudi navade uporabnikov, ki po podatkih podjetja moz.com za iskanje uporabljajo več besed (običajno tri) in iščejo v obliki vprašanj (8 odstotkov iskanj je v obliki vprašanj).

Optimizacija spletne strani za iskalnike danes ni več izbira, ampak neizogiben del marketinške strategije

Za uspeh na spletu je torej dobra uvrstitev med rezultati iskanja zelo pomembna. Na spletu običajno zmaga tisti, ki je prvi, in nikjer ni to tako res, kot na prvi strani iskalnika. Naj vam torej predstavim, zakaj postaja optimizacija spletnih strani za iskalnike nujnost in ne izbira:

Večina spletnih izkušenj se začne pri iskalnikih

Kam greste najprej po informacije o neki določeni stvari, ki vas zanima? Kako se lotite nakupov? Kako »spoznavate« ljudi? Verjamem, da vam pri večini odgovorov na poslovna ali zasebna vprašanja pomagajo iskalniki. Ljudje smo s pomočjo interneta postali vsevedi in iskalniki nam pomagajo, da se danes informiramo že praktično o vsem. To potrjujejo tudi raziskave, ki pravijo, da se 68 odstotkov spletnih izkušenj začne pri iskalnikih.

Vsako sekundo Google obdela več tisoč iskanj uporabnikov

Iskalniki, med katerimi je na prvem mestu Google, so postali osrednji del spletne izkušnje, saj si brez njih ni mogoče predstavljati uporabe spleta. Vsak dan uporabniki na Googlu izvedejo kar 3,5 milijarde iskanj, kar pomeni približno 40 tisoč iskalnih poizvedb na sekundo.

Spletno mesto na prvem mestu pobere 31,7 odstotka klikov

Pogosto uporabniki po iskanju niti ne kliknejo na rezultate, saj se približno 50 odstotkov iskanj na namizju zaključi brez klika, ta odstotek pa vztrajno raste. Na mobilnih napravah je ta odstotek še višji, kljub temu da je skupni obseg iskanj tu večji kot pri namiznem iskanju. Pri tako nizkem odstotku klikov je visoka uvrstitev med iskalnimi zadetki še posebej pomembna, saj prvi rezultat na Googlu pobere 31,7 odstotka klikov, zadnji rezultat na prvi strani pa dobi le še 3,1 odstotka klikov. Uvrstitev na drugo stran je zato dobra garancija za nevidnost.

Kar je dobro za vašega (potencialnega) uporabnika, je dobro tudi za iskalnike

Množica vsakodnevnih iskanj predstavlja odlično poslovno priložnost. Iskalniki na spletni strani usmerjajo uporabnike, ki iščejo točno določene informacije in izdelke. S tem pa usmerjajo tudi podjetja, ki lahko na podlagi tega kujejo svoje marketinške strategije.

Toda uvrstitev na vrh je zahtevna naloga in brez premišljene vsebinske strategije, ki jo bo podpirala optimizacija za iskalnike (Search Engine Optimization – SEO), enostavno ne gre.

Hitri uvod v optimizacijo

Iskalniki s posebnimi roboti neprestano pregledujejo spletne strani in jih indeksirajo. To pomeni, da njihovo vsebino dodajajo v ogromno zbirko podatkov, ki jo nato uporabljajo za iskanje informacij. Pri pregledu teh vsebin iskalniki določijo ustreznost spletne strani za določene poizvedbe, kar opravijo glede na temo, ključne besede in nekatere druge dejavnike, kot so hitrost nalaganja strani, pripravljenost na mobilne naprave, signali z družabnih omrežij, starost domene itd.

Kako izstopati?

Po podatkih Hubspota, sta za visoko uvrstitev med rezultati najpomembnejša dva dejavnika:

  • Verodostojnost spletne strani, ki se meri s pomočjo povratnih povezav do določenega spletnega mesta (backlinks). Gre za povezave, ki vodijo z drugih spletnih strani do naše spletne strani, ki jo želimo optimizirati. Povratne povezave delujejo podobno kot trženje s priporočili. Več povezav imamo od drugih visokokakovostnih in verodostojnih strani, bolj zaupanja vredno jo prepoznajo tudi iskalniki in uporabniki.
  • Enostavnost odkrivanja spletne strani, na kar vplivamo z ustvarjanjem visokokakovostne vsebine o temah, po katerih želi biti določeno podjetje znano.

Če ste organizacija s prepoznavno blagovno znamko, o kateri uporabniki spleta že komunicirajo in delijo povezave do vaše spletne strani, nimate težav z verodostojnostjo. Da ne boste spregledani na dolgi rok, vseeno preglejte in ocenite kakovost trenutne vsebine in jo po potrebi prilagodite ali pa ustvarite novo.

Če ste organizacija brez povratnih povezav, ker ste na trgu novi, se najprej osredotočite na oba vidika. Ustvarite kakovostnejšo vsebino od konkurence in jo obenem zasnujte tako, da jo bodo uporabniki enostavno želeli deliti z drugimi.

Kje začeti?

Najprej ugotovite, kje ste danes. Pomagate si lahko s podanimi predlogi ali s sedmimi koraki, ki jih bomo predstavili v naslednjem zapisu.

Če ste uporabnik Hubspotovega orodja CMS, izkoristite njegove prednosti in orodje za optimizacijo (Hubspot SEO Tool), ki vam bo pomagalo optimizirati vašo spletno stran. Deluje tako, da na iskalnikom podoben način »prebere« vsebino in poda seznam predlogov. Orodje vam na ta način pomaga najti »napake« pri optimizaciji in predlaga izboljšave za vsako stran. Pri tem je dobra stvar še to, da lahko pomanjkljivosti na seznamu odpravite takoj.

Če ste uporabnik katerega koli drugega sistema CMS, lahko uporabite orodje Website Grader, ki vašo spletno stran analizira še z drugih vidikov in vam poleg optimizacije za iskalnike poda oceno ter predloge za izboljšave hitrosti delovanja strani, optimizacijo za mobilne telefone in varnost.

Pri tem nikar ne odlašajte in se optimizacije lotite že danes. Tako kot so spletne strani že dolgo predpogoj za poslovanje, je optimizacija za iskalnike postala ključni dejavnik poslovanja, ki ga ne smete izpustiti.

Topics: Featured

NAROČITE SE NA NAŠ BLOG